February 26, 2012

dear brothers and sister in Syria,




Bismillahirrahmanirrahimm..


إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ
Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan

وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا

Dan engkau melihat manusia masuk ke dalam agama Allah beramai-ramai ;

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا
Maka ucapkanlah tasbih memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepadaNya. Sesungguhnya Dia amat menerima taubat.



Dear brothers and sisters, be brave, be strong, Allah shall help. 

Dear brothers and sisters, don't worry, victory will happens. It will come. Its a promise. InsyaAllah..




February 25, 2012

The best sinners



Bismillahirrahmanirrahim


Today, I learnt that if you feel shy to make du'a as you made many sins, knew that its from shaitan


cc. Fatihah Zehni




February 11, 2012

Day 6 : Irbid




Bismillahirrahmanirrahim


The morning to Irbid was excellent. We went to the bus terminal early morning. About 9 am if im not mistaken. Four of us and abe long altogether. We rode a bus there. The journey took about an hour. Hmm, lepas jumpa amin kat depan university, kami pergi breakfast. Muiz joined us at the table. After breakfast, kami ke Arabella shopping mall. Saja tak mahu pergi town sebab takut lama and plan jugak nak pergi town kat Amman. Kat Arabella tu, I met my ex-dorm mate kat mrsm yt besut dulu. Heheh! Mimie. Huhh. After 5 years tak bertemu mata. Jumpa jugak. She’s beautiful and slim as always. Oh rasa happy sangat, rindu. Macam tak percaya aje jumpa Mimie balik. Kat Jordan pulak tu. Hee. After we prayed zuhur, terus naik bas ke Amman. Huhh! Memandangkan cuti pun dah nak habis. Terpaksa lah move haritu jugak. Hehe. Masa pergi Amman tu, Amin and Mu’iz pun ikut sama.  Yelah, baru jumpa sekejap takkan dah nak separate. Hehe!
AMMAN. Kat amman tu kami ke balad aka Town. Huhu! Kat sana, kami beli souvenirs yang nak dibawa balik. I saw a jade locket. Sangat cantik. Tapi mahal la pulak, so kuburkan saja niat tu. Hee. Last-last beli 3 key-chain. Pusing punya pusing, masing-masing beli cenderahati yang mahu dibawa pulang. Its almost Maghrib when we out of the town. Ah, unforgettable moment masa nak catch teksi ke City Mall, punya lah susah. Dah la sejuk masa tu, windy. Semua teksi tak mahu ke City Mall. Haiya. Lebih setengah jam jugak mencari teksi ni. Alhamdulillah, at last dapat jugak. Terus ke City Mall. Kat City Mall kami dinner je. Hehe. Tak pusing pun, sebab kejar masa. Lepas makan tu terus ke rumah teman arab kak maisarah. Duk situ bual-bual, then ustaz datang ambik dengan MPV untuk balik Mafraq.  Dah lah ramai, nasib baik ustaz bawak dua kereta, boleh lah sumbat-sumbat. Heee.

That's all for the day! :)









Day 5 : Mafraq (House-tour)


Bismillahirrahmanirrahim


RABU. Balik dari jaulah hari selasa tu. Duk rilek-rilek jee. Pagi tu, semua orang 'berehat' jee. Hehe. Nak mandi, ketiadaan shampoo, so, kena keluar pergi beli kat balad dulu. Masalahnya, semua macam malas nak bergerak. Hehehe. Maklum lah, semua penat gara-gara jaulah dan sebab duk dalam bas lama sangat tadi malam. Duk landing-landing je, basuh baju sikit-sikit and wasting some times. Hee. Nak rejuvenate energy balik. Kononnye. Hmm, after Zuhur tu, baru gerak keluar. First tu, pergi balad je. Pusing jap, and lepas tu Firdaus nak belanja kami makan. Hoho. So, pergi kat kedai fast-food, sampai-sampai tu, Firdaus dah ada dengan member-member dia. He ordered our food before, so bila sampai, terus aje makan. Untung lah jiran berhati mulia gini, lain kali boleh pergi Jordan lagi. Haha. Banyak jugak yang di-order nya, ada KFC, banyak pulak tu ayamnya, and a pan of large pizza. Pizza tu sedap, ada rasa manis-manis sikit. Sauce dia kot lain sikit dari yang lain. ^^ Happy jee

Then, we went to rumah kak Putri and kak Midah. Time kami pergi tu, ada kak Putri je. Rumah dia siriyes cantik and kemas. Nampak pink jee. Huhu. Kat sana, kami di hidang kan dengan Nasi Lemak O.O ya Allah, dah lah masa tu baru lepas melantak pizza, sumpah kenyang. Tak terlarat nak makan lagi. I ate 3-4 spoons je. Tu pun tumpang-tumpang dengan Ah. Orang lain bagus betul, even kenyang, still makan jugak nasik tu. Its just me yang dah tak mampu nak makan lagi. Off-limit dah tummy ni. Hehe. After the happy meals, kami terus gerak ke rumah sasaran seterusnya. Rumah kak Raja. Hoho. Rumah ni pun cantik~~ Rumah kak Putri tadi interiornya lawa, rumah ni pulak, luaran dia ; sangatt cantik. Its inside a brick-hedge (lebih kurang la) and there was a pergola before, for grapes vines. and also lemons tree with bright yellowed lemons hanged there. Hmm, and a few roses bushes. Sangat indah! :') 
Kat rumah tu pun bual-bual je. ber taa'ruf sikit. Nasib takde heavy food. Just having tea with swiss roll. :D Perut dah kenyang. Dekat-dekat maghrib, we stepped out from the house. We went to balad again sebab kak mai nak cari jubah local. Jubah-jubah kat Jordan lawa-lawa. Seriously. Smart je :) Malam tu abe long teman kan kami cari jubah. Stop kat satu kedai je, tapi masyaAllah. lama nya. hampir 2 jam duk dalam kedai tu je. Pak arab pun dah pening. At last, kak mie bought a jubah, kak mai 3, and me, 1. Lepas tu, terus balik ke sakan. Malam tu semua tidur awal sebab esok, awal-awal pagi lagi nak pergi Irbid, jumpa Amin and adik Kak Maisarah, Mu'iz. Hee.

That's all for the 5th day at Jordan :)